Friday, 10 January 2020

Svjecice za Punto MK2b

Opet ja :)

Danas malo o svjecicama za Puntozera.

Prvo sto treba da znate jeste koje svjecice odgovaraju za vas auto, a zatim da znate kako pravilno zamjeniti svjecice.

Pa da pocnemo.


Koje svjecice za vas Puntic ?


Postoje dve vrste svjecica za Punto 2 tj Mk2 i Mk2b.
Inace ako niste znali nasi ljudi zovu ovaj nas autic "Punto 2" kao druga generacija Punto automobila.
Vise o tome procitajte ovde




Navoj svjecice
E sad, jedna vrsta svjecica ima navoj od 12 mm a druga ima navoj od 14 mm. 
Kad kazem navoj, mislim na ovo
Generalno motori do 09/2004-te(deveti mjesec 2004) godine su imali navoje od 14 mm, a ovi od 09/2004 navoj od 12 mm.

Kako sam ja saznao koje je za moje ?
Skinuo sam jednu svjecicu i izmjerio ovaj navoj sa caliper-om, mozes ga sine naci na buvljaku za oko 2 evrica a i manje ako si maher.

Sad kad ovo znate birate svjecice od sledecih prozivodjaca.

NGK, Bosch ili Champion.


Ja preporucujem NGK tako da cu napisati te.
NGK je japanski proizvodjac tako da je VALJDA kvalitet sigurno dobar ali opet neka sredina.
Bosch je naravno super ali price su da posto su Bosch bas ono high end svjecice sto znaci vrh vrhova, ne bi bilo MOZDA pametno koristiti Bosch svjecice jer sam motor Punta nije top motor i kompresija u motoru nije toliko jaka ili kvalitetna da joj odgovara super kvalitet Bosch-ove svjecice.
E sad sa jedne strane ima malo logike jer sta ces stavljati nitro pogon na Golfa keca i praviti od njega avion, ne ide jedno sa drugim, a opet sa druge strane mozak kaze pa bolje da stavim najbolji moguc kvalitet.
Pa eto vi presudite.
Za Champion kazu da nisu neke svjecice tj da je nizak kvalitet.

Ja sam se odlucio za sredinu, ne mozes pogrjesiti, ma da iskreno probacu jednom i Bosch kad istrosim ove nove.

Posto ja imam 1.2 8v motor, ovo pisem za svoj, u prirucniku koji sam objavio nadjite koji je za vas auto.

- NGK BKR5EZ = 14 mm navoj

- NGK DCPR7E-N-10 = 12 mm navoj,
Ja imam 2005 tako da je moj navoj 12 mm i ovo su svjecice koje vec imam u autu tako da cu samo da kupim nove iste.

Proces zamjene svjecice ispravno i kvalitetno 

-Alat za vadjenje svjecica, trazite neki dugacki da mozete doci do svjecice
-Alat za izvlacenje svjecice
-Alat za zazor tj razmak izmedju 

Razmak(gap) tj ZAZOR

-Sprej za ciscenje elektronskih komponenata
-DiElektricna mast(moze a i ne morate da je imate ali pozeljna je, stiti kabl i svjecicu od hrdje,vlage i da ne zapekene guma kabla pa da poslje mozete kabl da izvadite, da da ta guma moze da se istopi od vrucine vrlo lako i zaljepi za svjecicu ili nesto drugo u blizini i onda ne mozete da izvucete kabl, evo video )
-Moment kljuc(pozeljno ali i ne mora, mozete zavrtati po osjecaju)
-Kompresor ili neka pumpica koja moze da duva precizno i fokusirano na jedno mjesto(razlog, da mozete da oduvate prljavstinu koja se skupila oko svjecice da vam ne upadne u motor i napravi belaj, znaci skontajte cime cete oduvati,ja sam koristio pumpicu malu sa crjevom koje duva jako i usko tako da je mlaz vazduha jak dovoljno da oduva svu prljavstinu vani ali ako imate kompresor onda sine oduvas i motor i sve u picku ma...salim se, kompresor je super za ovaj posao)


Proces je sledeci,
1.Skinete plastiku sa motora tj kuciste za vazduh
2a.Kad mjenjate svjecice mjenjate jednu po jednu, nikad sve odjednom ne odvrcite, zaboravicete gdje koji kabl ide
2b.Skinete jedan kabl tj odkacite ga od svjecice i sa strane ga pomjerite, ali vucite za deblji dio, NIKAD nemojte vuci za najuzi dio, tu onda vucete kabl i mozete ka pocupati
3.Ocistite unutrasnjost kabla, vidjecete unutar gume ima kabl vidi se metal neki, e pa njega malo pospricajte da se ocisti i odmasti ako ima ista.
4.Sad oduvate prljavstinu oko svjecice, ako imate nekakav odmascivac tipa break cleaner ili neki sprej koji odmascuje mozete ga malo posrpicati oko svjecice koja je jos uvjek uvrnuta, da olabavi prljavstinu koju onda mozete oduvati lagano a taj sprej ce ispariti brzo tako da nikakv belaj necete napraviti
5a. Uzmite novu svjecicu, odmjerite razmak tj zazor(kao sto na slici vidite iznad) i stim provjerite da li je razmak ispravan vodeci se po uputstvu za vas motor i svjecicu ili vidite kod prozivodjaca, ali obicno treba da bude 0.9mm ili 1.0mm razmak, ovisno o svjecici, to treba da saznate ili iz uputstva ili nemam pojma trazite po netu jebiga sinko snadji se.
5b.Kad ste sigurni da je sve cisto, a ako nije naravno duvajte i dalje ili mozete iskoristiti nesto tanka a dugacko da malo odgrebete prljavstinu ako se zaljepila, ima ,desava se, i onda oduvate i to.
Sad mozete odvrnuti prvu svjecicu i izvuci je, ja imam savitljivi magnetni stap koji ovde fino dodje
6.Sad ubacujete prvu svjecicu, ali kako.
Nabijes je malo na kabl ali ne skroz, tek toliko da ne ispadne.
I gurnes unutra, mozes malko i da zavrnes dok je kabl na nju nakacen i onda povuces kabl nazad i on se otkaci a svjecica ostane unutra.
Zatim umes alat kojim zavrces, ja imam one cjevaste kljuceve koji imaju rupe sa strana da gurnes srafciger i zavrces :D
Prvo rukom zavrnes i vrtis dok vise ne mozes da zavrnes rukom ali moras da osjetis da zavrces a ne da grebes one navoje, generalno ako se tesko navrce na pocetku onda odvrni nazad i opet zavrci, onda uzmes kljuc ili sarafciger koji nabijes na one rupe i zategnes dok ne osjetis da je bas onako jako ali da se i dalje moze na silu zavrnuti i samo jos malko zavrnes, tipa dva centimetra jace ili recimo desetinu kruga, zamisli pica ali bas onako uzak mal komad, e pa toliko.
7.Nabijes cist fin kabl nazad.
8.Ponavljas od 2-7 dok ne zamjenis svaku svjecicu.
Cestitam, zamjenili ste svjecice, e da nemojte zaboraviti vratiti poklopac namjesto i cao djaci.
Ipak evo video da ne bi bilo "daj vizuelno brate, ko jos obraca paznju na Stanijine tekstove"




Uzivajte.
Ps. znam da je strasno na pocetku ali nije ti to bog zna sta, samo hrabro junaci !

No comments:

Post a Comment

Koje ulje za Karcher perace ? Koje ulje generalno za perace visokog pritiska (WAP) ?

Koje ulje koristiti za pumpu u peracima pod visokim pritiskom?     Ako trazite ulje za pumpu u prskalicama pod visokim pritiskom, vazno je ...