Friday 25 December 2020

Koji akumulator kupiti za Punto mk2 i mk2b ?

Meni nije riknuo akumulator jos, ali posto mu je vec 2-3 godine starosti, racunam da ce i on da me napusti za koju godinu gore dole. 
A i volim da ucim nesto novo uvjek, pa sad je na red dosao akumulator, zato toliko i pisem o tome.



Ovde se postavlja pitanje, koji akumulator kupiti za Fiat Punto mk2 i mk2b.

Prvo, moraju dimenzije da budu prikladne, svi mislim da mozemo izvaditi metar, otvoriti haubu i izmjeriti koliko prostora imamo za akumulator.
Kod mene je trenutno Varta B36 baterija/akumulator kojoj su dimenzije 175x175x190mm.(duzina,sirina i visina)
Tezak 12 kg.


Drugo, plus i minus terminali na akumulatoru treba da budu postavljeni sa pravilne strane zbog tog sto nam kleme i kablovi nisu toliko dugacki da ih mozemo postaviti kako hocemo.
Kod mene je kako vidim plus crvena desno, a minus crna ljevo.

E sad sta je sledece bitno jeste da je 12v akumulator. Sledece jos bitnije je koliko ima amper sati tj Ah, ovaj moj ima 44Ah.


I jos jos jos bitnije je koliko ima CCA tj cold cranking amps tj AMPERI PRI HLADNOM STARTU, tj ovaj broj nam govori sposobnost akumulatora da ukljuci vozilo tokom hladnih dana/niskih temepratura.
To nam govori koliko ampera 12v baterija moze da da vozilu na 0°F(ovo je -17.7°C) za 30 sekundi dok odrzava voltazu od bar tj namjanje 7.2v.
Sto je veci CCA broj, to je veca sposobnost akumulatora tj baterije da ukljuci vozilo.

Moj ima 420 CCA.


E sad kad razumijete sta je najbitnije, sta kupiti ?

Neam pojma, jer nisam nasao u prirucniku sta preporucuje prozivodjac i koje su minimalne vrjednosti kojih se treba pridrzavati.

Dimenzije znamo i voltazu znamo.
Znate koju ja sad bateriju/akumulator imam pa se posluzite sa tim dok ja tacno ne skontam koliko nam treba, da bar znamo koliko je minimalno potrebno pa vi onda odlucite hocete li vise ili tacno koliko prozivodjac kaze.

Dok ja to skontam, evo vam neki artikli koji mogu pomoci a vi sami trazite dalje.

https://vrelegume.rs/tehnika-sve-sto-treba-da-znate-o-akumulatorima/

No comments:

Post a Comment

Koje ulje za Karcher perace ? Koje ulje generalno za perace visokog pritiska (WAP) ?

Koje ulje koristiti za pumpu u peracima pod visokim pritiskom?     Ako trazite ulje za pumpu u prskalicama pod visokim pritiskom, vazno je ...