Friday 28 July 2023

Kako popraviti automobil (Punto mk2 188 1.2 8v) - Dijagnoza korak po korak

 Zelim sa vama da podjelim jedan FANTASTICAN video koji ce vas prije svega nauciti PRINCIPU popravljanja automobila.
Nesto o cemu nasi majstori danas, nazalost, nemaju blage veze, generalno.
Naravno cast izuzetcima, i ako imate takvog majstora, cuvajte ga kao oci u glavi.

Naime o cemu se radi ?

 

 Jeste li ...cuj jeste li ?....sigurno jeste isli kod nekog KVAZI - majstora i imali priliku da se susretnete sa sledecim recenicama i izriazima :
-Moze biti da je pumpa, svjecice, osiguraci, baterija,....
-Ma moze biti ko zna sta...

Nagadjanja nad nagadjanjima...

Koji 'MAJSTOR" nagadja ?

Usput, ja mrzim rijec "Majstor" jer ona podrazumjeva da sve znas, da si dostigao nivo MAJSTORA, znas ono, pocetnik - napredni - profesionalac - majstor
Isto kao karate pojasi, imas bjeli zuti kao neki zesci pocetnici, pa ide neki plavi kao neki ko zna vec dobro, itd itd pa imas crni kao zesce zajeban lik, i onda iznad njega ide majstor znanja, ucitelj.

Dakle, ja volim reci "tehnicar", u ovom slucaju tehnicar za automobile, treba da pristupi problemu sa znatizeljom, otvorenim razmisljanjem i pitanjima "hmmm gdje je problem, kako da ga nadjem, sta da testiram, ajde da vidim kakve mi znake auto daje'
A ne da nagadja "mozda je ovo problem, ajd da zamjenimo pa da vidimo sta ce biti, a musterija nek trosi pare sta me briga ja dobijam pare za ruke, ide meni u prilog da nagadjam"

Citava FORA popravki jeste da se lokalizuje problem, da ga nadjes gdje se nalazi.
A ne da ubadas pa sta bude, pa i corava koka ubode jednom...

Za pronalaz problema potrebno je razumjevanje sistema sa kojim se susrecete, u ovom slucaju automobila, kako radi automobil, njegov motor, elektronika u automobilu.
Potrebni su dijagrami - kako je sve spojeno,
Potrebno je imati specifikacije i znati koje vrijednosti da ocekujes tokom testiranja.

Naprimer baterija automobila treba da ima 12.6 volti ili do nekih 14.7 volti, znaci u tom rangu.
Ovo su naravno tipicne vrijednosti koje ocekujes, ma da moze biti malih odstupanja.

Eto cisto primjer.

Dosta puta u pronalazenju problema se koristi i tehnika zamjene, tj da zamjenis neki dio da bi skontao da li je problem tu ili nije.
Ova fora se koristi tamo gdje je lako zamjeniti dio i ako je dio vec dostupan.
Naprimer uzmimo recimo televizor i daljinski.
Ne radi daljinski, prvo sto uradis je promjenis baterije cisto da vidis je li do baterija, ali baterije svi imamo u kuci, naravno.
Pa ako imas viska zamjenski daljinski, probas i njega pa vidis ako radi zamjenski, znaci nije do baterija vec je do originalnog daljinskog, znaci pronasao si sta je pokvareno, idi kupi drugi daljinski.

I tako si tehnikom zamjene, eliminisao gdje problem nije, i gdje problem jeste.

Problem je sto u svijetu automobila ne mozes sve tako lako da zamjenis, nemas rezervni dio, majstori ne mogu da cuvaju sve djelove stalno, ali zato imas znanje i alate za testiranje, od sistema dijagnostike koju svaki auto ima ugradjen pa do raznih alata za testiranje baterije, kontinuiteta kablova, svjecica, kompresije motora itd itd.

Upravo su zato ti alati i izmisljeni, da ti ne bi morao da se mucis mjenjati svaki dio ne bi li skontao gdje je problem.

Ali vecina majstora nema zivaca da to radi pa zato i nagadjaju jer na kraju musterija najebe.
E pa ja kazem, jebes takve ljene majstore.
Pickice.

Primjeticete da na pocetnu snimka koji je na kraju ovog teksta, covjek u snimku koristi uredjaj da ocita kodove greske, ali neka kodova, dijagnosticki sistem automobila ne prijavljuje nikakve greske.
Ali, ovo je samo KOMPIJUTERSKI sistem za samo-dijagnozu problema u automobilu.
On je jedna od 2 stvari koja pomaze i pronalazi probleme.
Taj sistem, ako ste citali moj blog ranije, znate da je ugradjen zakonski u sve automobile iz razloga da bi pomogao mehanicarami i tehnicarima da lakse pronadju problem.
Taj sistem testira automobil i vodi zapis, ako se nesto promjeni, taj sistem odma to prijavljuje u vidu one lampice "Check Engine", ali mi naravno znamo da se to svjetlo zove "MIL" tj Malfunction Indicator Light, tj svjetlo za indikator kvara tj svjetlo koje nam kaze da postoji neki kvar.
A zasto on to uposte prijavljuje ?
Zato sto ima u sebi zapisane vrijednosti, brojke itd. koje on ocekuje da "vidi".
Naprimer, sistem ocekuje da napon baterije bude od 12.6 do 14.7 volti.
Ako napon spadne na 12.2v naprimer, on odma to prijavljuje nama.

Druga stvar smo mi sami.
Mi treba da uradimo neke testove, i dijagnozu, da bi pronasli gdje je problem.
A ne samo da se oslanjamo na OBD sistem.
OBD sistem je jedna od "alatki" ili stvari koja ce nam pomoci u lociranju problema, ali nije OBD sistem bog i batina, moze da bude u pravu i da nam tacno kaze gdje je problem, a moze i da bude otprilike u pravu, a moze i da grijesi totalno.
Zato TI, da TI hasane, ti provjeris da li je stvarno pumpa goriva pokvarena, da li stvarno imas losu kompresiju, da li stvarno svjecice ne rade ili im je samo zazor povecan.
(usput ako niste znali, OBD sistem ima sam opciju za ciscenje kodova, nakon 40 uspjesnih ciklusa voznje bez greske, on sam ocisti greske,eeee vidis ti to....ko cita zna)

Sad kad ste shvatili sustinu, da je bitno testirati, dijagnostikovati i pronaci problem pa tek onda zamjeniti dio,
evo vam jedan video snimak koji savrseno pokazuje kako majstor koji ima znanje u 20ak minuta dijagnostikuje i pronadje probleme koje auto ima, u ovom slucaju to ce biti Fiat Punto mk2, sa motorom 1.2 8v 188 (188A4000) ali ovaj princip se koristi na svakom automobilu.

Uzivajte




No comments:

Post a Comment

Koje ulje za Karcher perace ? Koje ulje generalno za perace visokog pritiska (WAP) ?

Koje ulje koristiti za pumpu u peracima pod visokim pritiskom?     Ako trazite ulje za pumpu u prskalicama pod visokim pritiskom, vazno je ...