Gdje se nalazis mali smrdo ?
Evo vam par slika i snimaka gdje se nalazi OBD2 konektor na Fiat Punto Mk2, ma da i Mk2b je na istom mjestu.
Evo ti i video
------------------------------------------------------
A sad malo informacija :
Vozila koja su u skladu sa OBDII standardima imat će konektor za podatke unutar oko jednog metra od vozačeve pozicije. Ako lokacija nije očigledna, provjerite priručnik za upotrebu jer mnoga novija vozila navode lokaciju tamo. U većini slučajeva, biće na dnu instrument table, samo van vidokruga sa vozačeve pozicije. Povremeno će imati poklopac koji treba ukloniti ili pomaknuti u stranu (postoji nekoliko vozila koja imaju konektor iza ploče u sredini instrument table).
OBD konektor se službeno zove SAE J1962 dijagnostički konektor, ali je poznat i po nazivima : DLC, OBD port ili OBD konektor. Ima pozicije za 16 pinova, i izgleda ovako:
------------------------------------------------------
E sad ima jedna BITNA stavka
Mnoga starija vozila koriste sličan tip konektora za komunikaciju sa modulima, ali nisu u skladu sa OBDII standardima. Samo postojanje J1962 konektora ne znači da je vozilo kompatibilno sa OBDII. Budite svjesni toga kada pokušavate pročitati kodove vozila (i imajte na umu da možete oštetiti neke strujne krugove ako na njih povežete pogrešne napone). Uvijek prvo potražite pasus/odjeljak o OBDII usklađenosti u priručniku za vlasnike, naljepnicu u motornom prostoru ili informacije na web stranici proizvođača, kako biste bili sigurni da imate posla s OBDII kompatibilnim vozilom.
Locirajte konektor J1962 u vašem vozilu i odredite/pogledajte da li ima pinova na pozicijama 2, 6, 7, 10, 14 ili 15. Kada saznate koji se pinovi koriste, a koji ne, tada odredite koji standard se primjenjuje iz sljedeće tabele:
Pin 2 | Pin 6 | Pin 7 | Pin 10 | Pin 14 | Pin 15 | Protokol | Koristi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
mora imati |
– | – | mora imati |
– | – | J1850 PWM |
ELM320 ili ELM327 |
mora imati |
– | – | – | – | – | J1850 VPW |
ELM322 ili ELM327 |
– | – | mora imati |
– | – | moze imati* |
ISO 9141-2 ili 14230-4 |
ELM323 ili ELM327 |
– | mora imati |
– | – | mora imati |
– | ISO 15765-4 (MOŽE) |
ELM327 ili ELM329 |
* ne koriste sva ISO9141 ili ISO14230 vozila pin 15 (linija 'L')
Gore navedeno treba smatrati dobrom smjernicom. Međutim, prisustvo ili odsustvo pinova u konektoru nije apsolutni pokazatelj, jer samo proizvođač vašeg vozila može sa sigurnošću reći po kojim standardima je vozilo napravljeno.
Tipični protokoli prije 2008
Čini se da svi novi automobili (2008+) idu na brži ISO 15765 (CAN) protokol, ali starija vozila su možda koristila jedan od nekoliko različitih protokola. Proizvođači vozila su uglavnom ostali pri jednom protokolu, ali ne uvijek (na primjer, Chrysler je počeo koristiti ISO 9141-2, a zatim je prešao na SAE J1850 VPW oko 2000. godine). Obično ćete pronaći sljedeće standarde koji se koriste za starija vozila:
Proizvođač | J1850 PWM (ELM320) |
J1850 VPW (ELM322) |
ISO9141 ISO14230 (ELM323) |
ISO15765 CAN (ELM327 ili ELM329) |
---|---|---|---|---|
Acura | X | |||
Chrysler | X | X | ||
Ford | X | |||
General Motors | X | |||
Honda | X | |||
Saturn | X | |||
Subaru | X | |||
Suzuki | X | |||
Toyota | X | |||
Volkswagen | X |
Zapravo, počevši od 2005. godine modela, neka sjevernoamerička vozila su počela koristiti standard ISO 15765-4 (CAN) interfejsa, pa smo možda trebali staviti neke 'X' u posljednju kolonu. Gore navedeno bi ipak trebalo biti dobra polazna tačka za vas.
Počevši od 2008. godine modela, sva sjevernoamerička vozila su morala koristiti ISO 15765-4 (CAN).
Nazalost, ovde nema Fiat ali kad nadjem tacne podatke, napisacu.
------------------------------------------------------
Koji OBD (On Board Diagnostics) protokol koristi moj automobil?
Postoji mogućnost da vaš automobil ne koristi nijedan OBD protokol. Mnoga vozila mogu komunicirati s nekim oblikom alata za skeniranje, ali možda ne koriste OBDII protokol (što podržava ELM IC). Ako je vaš automobil stariji ili iz zemlje u kojoj nije potreban OBD, onda vaš automobil možda neće odgovoriti na OBD zahtjeve za podacima.
Sposobnost vozila da komunicira pomoću OBDII-a zaista zavisi od starosti vozila i tržišta na kojem je proizvedeno za prodaju. Teško nam je dati tačnu tabelu ovih podataka za vas, jer većina zemalja postavlja datum za potpunu usklađenost, a također obezbjeđuje period 'postupnog uvođenja' u kojem se zahtjevi OBD-a vremenom povećavaju. Neki ne objavljuju svoje zahtjeve otvoreno, a neki imaju drugačije zahtjeve za urbana i ruralna područja.
Uz pomoć naših korisnika i na osnovu objavljenih informacija, uspjeli
smo doći do sljedeće liste termina za laka teretna vozila:(ako pise gas = benzin)
- Algeria – 2014
- Argentina – 2009
- Australia – 2006 (gas), 2007 (diesel)
- Bahrain – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Bolivia – 2021?
- Brazil – 2007 (gas), 2015 (diesel)
- Canada – 1998
- China – 2005 to 2009 (gas), 2011 (diesel)
- Chile – 2013 (diesel), 2014 (gas)
- Colombia – none
- Costa Rica – 2017 (basic)
- European Union – 2001 (gas), 2004 (diesel)
- Fiji – 2015 (imports), 2016? (all)
- Hong Kong – 2006
- Indonesia – 2016?
- Iran – 2012
- Israel – 2003
- India – 2013 (some cities), 2017 (all)
- Japan – 2002 (basic), 2008 (domestic), 2010 (imports)
- Kuwait – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Malaysia – 2015?
- Mexico – 2006 (basic), 2013
- Morocco – 2010
- Nigeria – 2015
- New Zealand – 2006
- Oman – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Peru – 2017
- Philippines – 2016
- Qatar – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Russia – 2010 to 2012
- Saudi Arabia – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Singapore – 2014
- South Korea – 2005 to 2010
- Taiwan – 2008
- Thailand – 2013
- Turkey – 2013
- Ukraine – 2018
- United Arab Emirates – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
- Uruguay – none
- USA – 1996
- Venezuela – none
- Vietnam – 2017
- Yemen – 2017 (basic), 2018 (OBDII)
No comments:
Post a Comment