Friday 9 June 2023

OBD2 i oni standardi, sta je sve to dodjavola ?

 

Vec neko vrijeme, paaa unazad jedno 4 godine, zelim da naucim o jebenom OBD2 konektoru i sta tu sve ulazi.

Cilj je da razumijem sta je to i sta se tu desava da bi mogao da se snadjem, da znam kad uzmem uredjaj za dijagnostiku da znam sta on tu radi i sta se tu desava.
Kao sto na kompijuteru znam kako sam racunar funkcionise, tako zelim da znam za ovaj famozni OBD2 konektor.

Planiram da kupim neki malo bolji i skuplji uredjaj za dijagnostiku automobila da imam za moje potrebe, i zato moram da znam sta da kupim, da se razumijem u ovaj svjet dijagnostike automobila, sta koji termini znaci, protokoli, kodovi, greske, ocitavanja, grafikoni, sve.


Pa cu nadopunjavati ovde kako ucim i nadam se da cete vi moci da shvatite

 


Za sad imam par termina koje treba da razjasnim


OBD - On Board Diagnostic
On-board dijagnostika (OBD) je termin koji se odnosi na sposobnost samodijagnostike i izveštavanja vozila. OBD sistemi daju vlasniku vozila ili tehničaru za popravku pristup statusu različitih podsistema vozila.

OBD2 je druga generacija ovog sranja.

OBD1 ili samo OBD- uveden 1988(negdje kazu ranih 80tih, tako da istrazite ako je vase auto iz tog doba da li imate)

Generalno, OBD2 je uveden 2001 godine

  • Vozila sa novim tipom benzinskog motora proizvedenim nakon 01.01.2000.god za europsko tržište
  • Sva vozila sa benzinskim motorom i direktnim ubrizgavanjem proizvedena nakon 01.01.2001. god. za europsko tržište
  • Vozila sa novim tipom dieselskog motora proizvedenim nakon 01.01.2003.god za europsko tržište
  • Sva vozila sa dizelskim motorom proizvedena poslije 01.01.2004. god. za europsko tržište
  • Sva vozila za američko tržište proizvedena poslije 01.01.1996


Oke, skontali smo OBD sistem i taj konektor.
Update : 10.06.2023(ja uvjek pisem prvo dan,mjesec pa godinu, od namjanjeg do najveceg) - Usput, konektor se ustvari zove "DLC (Data link connector ili Diagnostic link Connector) a OBD je naziv za taj sistem koji nadgleda auto i njegove komponente i onda prijavi problem ako se desi.
Nemojte da vas zbuni negdje ako sam u tekstu iskoristio termin "OBD konektor", sad znate sta je OBD a sta je taj konektor i kako se on zove.

_______________________________________________

Bilo koja proizvodnja vozila iz 1996. godine ili novija za Americko trziste, a od neke 2001 za Evropsko(ma da nije uvijek 100%, provjerite za vas auto), po zakonu mora imati OBD-II kompjuterski sistem. Ovom sistemu možete pristupiti preko Data Link konektora (DLC) . To je 16-pinski konektor koji vam može reći s kojim protokolom komunicira vaš automobil, ovisno o tome koji su pinovi u njemu popunjeni. 

Označeni DLC-pinovi
Vidite kako se jasno vidi koji pinovi su popunjeni, a koji su prazni.


  

Vise ovde : https://learn.sparkfun.com/tutorials/getting-started-with-obd-ii/all

_______________________________________________

E sad imas ti tu neke protokole, sta je sad to ?

OBDII standard podjeljen je na 5 podvrsta.
Prve četiri su starije vrste protokola koje koriste auti do otprilike 2005 god. (ovisno o modelu). Prva je VPW i koriste je američka GM vozila pa nam nije pretjerano interesantan.
Drugi je PWM i koriste ga FORD vozila koja već kod mnogih modela imaju OBDII podršku od 1996.
Treći i četvrti su ISO9141 i KWP2000 koje koriste europski i azijski automobili te Chrysler pa je nama najzanimljiviji.
Zadnja podvrsta je CAN protokol i koriste ga sva novija vozila, kod nekih modela već od 2002. godine.

Da bi mogli raditi dijagnostiku na svim OBDII kompatibilnim automobilima morate imati tzv. multiprotokol uređaj koji objedinjuje svih 5 protokola.
Neki stariji uređaji za autodijagnostiku koriste samo ISO9141 i KWP2000 protokol pa sa njima nećete moći raditi nove aute sa CAN-om, niti Ford i GM vozila.
Većina novijih uređaja uključujući sisteme bazirane na ELM327 interfejsu podržavaju sve podvrste OBDII protokola.

 

Evo jos jedna slika koja malo pojasnjava OBD2 konektor i sta koji pin predstavlja.
Takodje malo i o nekim protokolima.

_______________________________________________

Jos jedno pitanje, da li i zasto svaka marka auta ima svoj protokol i sta to znaci ?

Kad sam bio kod automehanicara, dobio sam utisak da svaka marka ima svoju dijagnostiku koja na njima radi najbolje, znaci VW ima svoje, Audi svoje, Ford svoje, Fiat svoje...sto mi nije jasno da li je to stvarno tako, zelio bi tu misteriju da rasvjetlim i da skontam sta se tu ustvari desava.

Imao sam priliku da instaliram OGROMAN broj software-a tako da znam otprilike kako se oni instaliraju i donekle kako funkcionisu ali o tom cemo kasnije.

_______________________________________________

Sta znace oni kodovi majke im ga nabijem ? 

Mislim da ce ova slika da objasni sve ukratko, sta znaci koji dio koda.
A generalno, mozete napisati kod na internet pretrazivacu i dobicete objasnjenje sta taj kod tacno znaci i gdje da trazite problem.

 _______________________________________________ 

 Ajde sad malo detaljnije o modovima operacije, ukratko to su "kodovi" koje OBDII uredjaj koji vi spojite na vas auto, posalje prema kompijuteru, i onda kompijuter "odgovori" tj posalje nazad informacije.
To ti je kao da odes u banku kazes "dajte mi izvod racuna za mjesec Maj 2002 godine" i oni ti istampaju to na papir.
Isto tako dodje uredjaj kaze "E alo ti kompijutere u ovom autu, evo ti ovaj kod, daj mi informacije vezane za ovaj kod" onda kompijuter kaze "ahaa ti mi dajes kod $01-OC, taj kod znaci da ja tebi sad posaljem informacije vezane za obrtaje motora, evo izvolte", i onda ti kad koristis neku aplikaciju na telefonu, ili program na kompu, vidis te informacije na ekranu, konkretno u ovom slucaju vidis na koliko ti obrtaja trenutno radi motor, stisnes papucicu gasa i vidis da su se obrtaji povecali.

Evo par slika koje objasnjavaju te "kodove" koji bivaju poslani kad se ti "modovi operacije" desavaju pa vi prosudite sta koji tacno kod predstavlja.






Zasto je ovo interesantno ?
Pa primjetio sam kad gledam recenzije OBDII uredjaja za dijagnostiku automobila, da vecina onih jeftinih imaju ove osnovne modove operacija, mogu da ti prikazu trenutne obrtaje motora, neke osnovne greske, podatke u koji su snimljeni u trenutku greske takozvani "freeze frame data", itd itd.
Potrazite na Aliexpressu neke uredjaje koji su oko 20 eura i onda nadjite recenzije tih uredjaja, vidjecete, skoro sve iste opcije imaju.

Naravno autor ovog teksta nece kupovati jeftine uredjaje, vec cu izdvojiti jedno 150 evrica za neki malo jebeniji jer ce mi trebati kasnije sigurno, sta vise pametan je ulog novca, jer mogu svaki mjesec dijagnostikovati auto da primjetim da li ima nekih promjena u podatcima, da uocim gresku u njenim ranim fazama i odma je odklonim, umjesto da joj dozvolim da postane ogroman problem.

Kad je auto ispravan, uzmes dijagnostiku, spojis i skeniras i zapises sve vrjednosti trenutne, i tako imas zapis vrjednosti koje su ispravne, i naprimer svakih 1-2-3 mjeseca opet skeniras i uporedis vrjednosti, i tako uocis ako ima odstupanja, nije lose aa ? :D

Ovo postaje interesantno jer mi dozvoljava da lagano primjecujem, aha svaki proizvodjac automobila moze da ima svoje jedinstvene kodove, sto ima smisla i sad je jasno zasto mogu da postoje dijagnostik uredjaji za posebne marke automobila.

Btw ove slike su izvucene iz ovog dokumenta : https://www.embitel.com/wp-content/uploads/OBD-Handbook-1.pdf

A ovaj dokument je jedna velika lista kodova greske, znaci pricamo o tome kad se desi greska pa ti kompijuter izbaci check engine svjetlo i ti onda spojis na dijagnostiku i ocitas kodove koji ti kazu u cemu je greska.
Da neke od vas ne zbuni, "modovi operacije" i kodovi koji se salju kroz to sranje su kao neki "kodovi-zahtjevi" koje uredjaj salje da mu kompijuter odgovori i o tome sam pisao jer ce pomoci nekima od vas koji se razumijete u racunare i elektronske uredjaje jer vi sami, ako znate kako, mozete poslati neki kod i dobiti odgovor.
Sto moze znaciti da nam ne treba neki specijalni uredjaj da salje kodove, ako mi to sami znamo, onda ko zna, mozda nam treba samo OBD2 kabl i to je to ?
Cuce se, cuce se,...

A kodovi greske su za vas obicne smrtnike, spojis dijagnostiku, ocitas kod greske koji obicno bude u formatu "P0305" i nadjes sta taj kod znaci i nadjes gresku i popravis je.

https://www.dmv.de.gov/VehicleServices/inspections/pdfs/dtc_list.pdf


Cisto da kazem, samo sam ukucao na internetu "obd2 pdf" i otvarao jedan po jedan dokument i gledao kakve informacije tu imaju, citao, naucio, podjelio.

 _______________________________________________ 

 

 

Referensa :


https://www.atbs.com.tw/product%20spec/WEB/CAR/support%20list.pdf


https://www.fiatforum.com/threads/mk2-punto-eobd-compatibility.204782/


https://www.flexihub.com/oobd2-pinout/


https://www.gendan.co.uk/article_3.html


https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:9141:-2:ed-1:v1:en
OVde valja pogledati o standardima detaljno


https://www.autopi.io/blog/what-is-obd-2/.


https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

No comments:

Post a Comment

Koje ulje za Karcher perace ? Koje ulje generalno za perace visokog pritiska (WAP) ?

Koje ulje koristiti za pumpu u peracima pod visokim pritiskom?     Ako trazite ulje za pumpu u prskalicama pod visokim pritiskom, vazno je ...